Preventivne mjere koje se poduzimaju u borbi protiv pandemije COVID-19 otvorile su novi front: borbu za ekonomski opstanak i očuvanje radnih mjesta. U nedostatku vakcine i odgovarajućeg medicinskog tretmana, imperativ socijalnog distanciranja predstavlja najjače sredstvo za usporavanje i konačno zaustavljanje širenja zaraze.
Istovremeno, svaki novi dan trajanja ovih mjera povećava rizik od prerastanja stanja izolacije u stanje potpune društvene i ekonomske paralize.
Niko težinu ovog razvoja događaja ne razumije bolje nekog vlasnici i uposlenici tzv. "malih biznisa", koji i u redovnim uslovima posluju dovoljno samo da mogu pokriti tekuće troškove, bez mogućnosti akumulacije značajnijih sredstava za štednju ili širenje poslova. U vanrednim okolnostima, u kojima je i radnicima, i dobavljačima i kupcima ograničeno kretanje i otežan normalan rad, ta nemogućnost znači momentalno ili vrlo skoro gašenje poslovanja.
Dva, naizgled nepovezana koncepta su ključna za razumjevanje onoga što je potrebno uraditi da do takvog ishoda ne dođe: solidarnost i digitalizacija. Mjere karantina daju rezultate upravo jer ih se svi pridržavamo i razmišljamo dalje od svog ličnog interesa. Ukoliko želimo doprinijeti spašavanju ekonomije, potreban je isti, zajednički pristup, sa zajedničkim interesom na prvom mjestu. Pri tome, potrebno je do kraja iskoristiti potencijal koji pružaju digitalne tehnologije za prevazilaženje prostornih i vremenskih barijera, i pomoću njih održati ekonomske tokove u životu.
Kompanija Mistral je vrlo rano prepoznala ne samo opasnost od ovakvog razvoja događaja, već i priliku i odgovornost da pruži doprinos u naporima da do njega ne dođe. Već sredinom marta je počela diskusija, a onda i rad na razvoju jednostavne i besplatne
web aplikacije "Podrži omiljene" koja će omogućiti vršenje uplata za proizvode i usluge u malim preduzećima, uz mogućnost njihovog odgođenog preuzimanja, odnosno korištenja po principu "kupi sada - koristi kasnije".
Upotrebom ove aplikacije, firme će dobiti mogućnost da ostvare prihode u situaciji u kojoj nisu u mogućnosti odmah pružati robu ili usluge, što će im nesumnjivo pomoći da lakše prebrode trenutnu ekonomsku krizu. Aplikacija će uskoro biti spremna za korištenje.
Kako ističu, temeljne vrijednosti Mistrala, "kultura povjerenja" i "ljudi na prvom mjestu", su takve da zahtijevaju društveno odgovorno djelovanje i poimanje njihove pozicije kao dijela šireg, međusobno povezanog sistema.
Investiranje ekspertize vrhunskih stručnjaka u pružanje podrške kolegama iz drugih industrija predstavlja njihov doprinos izgradnji zajednice povjerenja u kojoj ljudi zaista jesu na prvom mjestu. Glavna lekcija kojoj nas trenutna kriza uči potpuno validira takav pristup. Sa ili bez krize, samo je jedan način da uspijemo: zajedno - poručuju iz Mistrala.