BH Telecom je dobijanjem licence, početkom mjeseca maja, započeo proces implementacije 4G+ tehnologije. Investiranjem u infrastrukturu BH Telecom je u prethodnih pola godine omogućio uvođenje najsavremenijih tehnologija, uz ostalo i 5G mreže.
Pored tehnološkog razvoja, BH Telecom posebnu pažnju posvećuje na unapređenje sadržaja i atraktivnosti ponude, a o svemu ovome razgovarali smo sa v.d. direktorom Sedinom Kahrimanom koji za Akta.ba govori o sustizanju svjetskih trendova, iskoraku na fintech tržištu, privatizaciji, restruktuiranju kompanije, ulaganjima u domenu IoT projekata i novim poslovnim modelima kojima najavljuju veliki uspjeh.
Nedavno je održana je prezentacija 5G mreže Kada se može očekivati njeno testiranje?
- BH Telecom je rekonstrukcijom postojeće i implementacijom 4G+ mreže stvorio niz preduvjeta za implementaciju 5G mreže. U okviru tekućeg projekta uvođenja 4G+ mreže, koji je u završnoj fazi, ugovorom je omogućeno, između ostalog, i puštanje u rad pilot implementacije 5G mreže. Tačan datum implementacije ovisi od niza faktora kao što su regulatorni uvjeti, spremnost tržišta, raspoloživih uređaja i aplikacija za kvalitetnu eksploataciju. Naš cilj je da 5G mreža zaživi u najkraćem roku po završetku prve faze uvođenja 4G+, a moguće je da se u fazi testiranja implementira više odvojenih rješenja.
Da li je i koliko uvođenje 4G+ mreže uticalo na povećanje broja korisnika?
- Uvođenje nove komponentne ponude, naših novih Extra paketa koji su pušteni početkom aprila, a koji su prilagođeni korisnicima i njihovim potrebama u smislu količina interneta, govornog saobraćaja i SMS poruka, je značajno uticalo na povećanje naše postpaid baze korisnika. Korisnici su prepoznali benefite i pogodnosti koje smo im ponudili, a aktivnost koja je u toku je zamjena USIM kartica i ovim putem pozivam sve korisnike koji nisu izvršili zamjenu da to učine kako bi mogli doživjeti i iskusiti brzine koje 4G+ tehnologija nudi.
Osim uvođenja 5G tehnologije, recite nam nešto o drugim segmentima i novitetima na kojima radi kompanija?
- Tokom 2019. godine smo redizajnirali našu ponudu za mobilne korisnike. Također, redizajnirali smo ponudu usluge Moja TV i ponudu za poslovne korisnike. Provodimo intenzivne aktivnosti na stvaranju pretpostavki za izgradnju najveće platforme za produkciju audio-vizuelnih sadržaja i novih televizijskih kanala kako bismo unaprijedili korisničko iskustvo i našu ponudu Moje TV učinili što ekskluzivnijom i što atraktivnijom.
Nedavno je napravljen iskorak na fintech tržištu osnivanjem zajedničke kompanije. Kada korisnici mogu očekivati puštanje u rad ove aplikacije?
- BH Telecom je u saradnji sa partnerima Raiffeisen bankom, QSS i Comtrade osnovao novu kompaniju ESP BH čiji fokus je upravo fintech tržište i za mjesec dana ćemo organizovati press konferenciju na kojoj ćemo javnosti predstaviti sve servise koje će nuditi nova kompanija. Riječ je o jako složenom projektu, o izgradnji jednog potpuno novog eko sistema u kojem učestvuju tržišni lideri i sigurni smo da će ovaj poslovni model ostvariti značajan uspjeh.
Također, nedavno je završen poziv za dostavu projekata za "smart parking". Kakav je bio odaziv i jeste li zadovoljni prispjelim projektima?
- BH Telecom je objavio javni poziv potencijalnim partnerima za pružanje usluge smart parking, što je jedan od podprojekata smart city projekta. Smart parking rješenje je dio ekosistema Pametnog grada BH Telecoma koji će se realizovati na IoT platformi BH Telecoma. Trenutno se vrše razgovori i prezentacije i više smo nego zadovoljni brojem respektabilnih kompanija koje su se odazvale našem pozivu.
BH Telecom proteklih godina bilježi pad prihoda i dobiti. Ima li pomaka u prvoj polovini ove godine, jeste li zadovoljni rezultatima koje postižete?
- Generalno sam zadovoljan rezultatima jer povećavamo našu bazu korisnika, značajno je stabiliziran pad prihoda u segmentu mobilne usluge i u porodičnom segmentu. Naravno, još uvijek je prisutan globalni trend u kojem OTT provajderi poput Viber-a, WhatsApp-a i Messenger-a uzimaju značajan dio prihoda, besplatno koristeći našu infrastrukturu, a mi fokus stavljamo na nove tržišne niše, poslovne modele i na unaprijeđenje postojećih usluga kako bismo zadovoljili potrebe korisnika i značajno unaprijedili korisničko iskustvo i zadovoljstvo.
Koliku ste imali podršku države kada je riječ o investiranju u tehnološku infrastrukturu?
- Podrška Vlade FBiH, kroz upravljačke organe Skupštinu Društva i Nadzorni odbor, je više nego zadovoljavajuća. Imamo njihovu podršku za dalji razvoj kompanije, restruktuiranje kompanije, diverzifikaciju i ulazak u nove poslovne modele.
Koliko je dubinska analiza uticala na dalji razvoj kompanije?
- Radi se o jednom kvalitetnom dokumentu koji je, u saradnji sa Upravom Društva, za Vladu FBiH sačinjen od eksterne konsultantske kuće, a nama kao Upravi Društva je značajno pomogao jer se radi nezavisnom eksternom mišljenju, čije preporuke su, na neki način, stvorile pretpostavke za potvrđivanje ili preispitivanje nekih od strateških ciljeva koji su definisani za dalji razvoj kompanije.
Za kraj, kakvi su ciljevi kompanije za naredni period?
- Tokom 2019. godine u BH Telecomu smo uložili jako puno napora kako bi postojeću ponudu značajno unaprijedili i korisnicima ponudili nove pogodnosti i benefite, mislim prvenstveno na segment mobilnih korisnika, porodični segment i segment poslovnih korisnika. Izvjesno je da će kompanija BH Telecom 2019. godinu završiti sa osnovane dvije nove kompanije, a, također je izvjesno da postoje određeni potencijali po pitanju akvizicija gdje trenutno imamo veliki fokus.
Završetkom implementacije projekta 4G+ u vrlo kratkom, rekao bih, rekordnom roku, sa početkom septembra završavamo cjelokupan projekat koji je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u posljednjih, slobodno možemo reći, deset godina i siguran sam da smo značajno povećali zadovoljstvo korisnika brzinama koje 4G+ tehnologija nudi. Slijedeći tehnološke trendove, u okviru Sarajevo Film Festivala predstavili smo iskustva i mogućnosti 5G tehnologije, a Uprava Društa je 2017. godine usvojila master plan puta ka 5G. Kao što sam već pomenuo, ulazimo snažno u područje fintech tržišta.
Godina će, također, biti važna jer ćemo samostalno i u saradnji sa partnerima značajno proširiti portfolio ICT usluga koje nudimo B2B i B2G segmentu.
5. septembra, u povodu Dana BH Telecoma, organizujemo veliku poslovno-tehnološku konferenciju koja upravo ima za cilj širenje portfolija ovih usluga i isticanje uloge telekoma kao enablera digitalne transformacije. Najavljujem i značajna ulaganja u domenu IoT projekata, mislim prvenstveno na projekte i podprojekte u okviru Smart city-ja. Tokom 2019. godine smo za porodični segment korisnika ponudili uslugu Smart home koju ćemo kontinuirano unaprijeđivati u skladu sa potrebama korisnika.