Novi direktor poslovnog razvoja za tržište Srbije u kompaniji Payoneer, govorio je za Netokraciju o tome zašto je svoju profesionalnu karijeru odlučio da nastavi upravo u ovoj kompaniji, ali i koliko su za Payoneer bitni srpski freelanceri i korisnici na domaćem tržištu.
Početkom marta Nikola Mehandžić postao je direktor poslovnog razvoja za Payoneer. On i njegov tim baviće se lokalnim pitanjima sa ciljem da se dodatno lokalizuju usluge i odgovori na mnogobrojna pitanja domaćih korisnika – među kojima su prvenstveno srpski freelanceri. O profesionalnom razvoju, ali i planovima kompanije Payoneer za srpsko tržište, pročitajte u intervjuu koji je dao za Netokraciju, koji prenosimo u nastavku:
Nakon skoro decenije provedene u Mastercardu, do odluke da pređem u Payoneer došlo je spontano. Veliki sam entuzijasta kada je reč o tehnologiji plaćanja, te kao neko ko ima višegodišnje iskustvo u oblasti digitalnog plaćanja i e-trgovine i odlično zna primjenu ovih rješenja na brzim i dinamičnim tržištima, pridružio sam se Payoneer timu kao Business Development Director u Srbiji.
Prepoznao sam potencijal u tome što Payoneer radi i šta želi da postigne, a da donesem ovu odluku dodatno je uticalo i globalni ubrzani rast e-commerce koji zaista povećava Payoneer-ovo globalno i lokalno tržište. Sa ciljem da osnaži preduzetnike i kompanije da idu korak dalje, Payoneer, platforma za digitalno plaćanje biznisima širom svijeta pomaže da se razvijaju, i ja sam svoju ulogu prepoznao u tome – da dodatno doprinesem ovoj važnoj misiji.
Kao jedna od top 10 freelance zemalja na svetu, Srbija je veoma važna za Payoneer. U 2020. godini procenat freelancera u Srbiji porastao je za više od 20%, a budući da trenutna globalna klima ubrzava trendove rada na daljinu i globalne digitalne ekonomije, očekujemo još veći rast u ovoj vertikali. Shodno tome, povećavamo svoja ulaganja u lokalnu srpsku poslovnu zajednicu. Jedna od tih investicija je osiguranje da imamo članove tima u Beogradu kako bismo mogli da pružimo zaista lokalizovanu, visokokvalitetnu podršku našim korisnicima.
Payoneer u Srbiji takođe sarađuje sa brojnim poslovnim zajednicama: pružaocima usluga, kompanijama za softverske usluge, digitalnim biznisima, firmama za internet prodaju, onima koji se bave izdavanjem kuća za odmor i drugima. Vidimo ogroman rast u mnogim industrijama – recimo, u Srbiji je online učenje poraslo za više od 300% prošle godine. Sva ova digitalna preduzeća imaju složene potrebe kada je reč o plaćanju, i samim tim mogu imati koristi od sofisticiranog, digitalnog, međunarodnog provajdera kao što je Payoneer. Nastavićemo da predstavljamo nove proizvode za poslovnu zajednicu ovdje, kako bismo zadovoljili njihove rastuće potrebe.
Payoneer Srbiju smatra jednim od ključnih tržišta za razvoj i rast naše globalne platforme. U budućnosti planiramo da proširimo svoj tim, kako bismo posebnu pažnju posvetili upravo korisnicima iz Srbije i zemljama regiona.
Payoneer srpskim poreskim vlastima ne daje informacije o svojim korisnicima, budući da su oni sami odgovorni da to učine. Kao globalno regulisani provajder plaćanja, podsjećamo naše korisnike da su obavezni da sav prihod prijave lokalnim vlastima i da to nije nešto što će Payoneer učiniti u njihovo ime.
Shvatamo da je diskusija o oporezivanju zauzela vodeću ulogu u srpskoj zajednici freelancera, kao što se dešava i u mnogim zemljama širom svijeta u kojima raste broj onih koji rade na daljinu. Digitalna ekonomija pruža ogromne mogućnosti, ali dolazi sa puno složenosti koje poreske vlasti i regulatori širom sveta često ispituju. Cilj nam je da uklonimo složenost prekograničnih plaćanja i da spustimo granice za srpske freelancere. I dalje ćemo to činiti transparentno za naše poslovne korisnike i uz saradnju lokalnih regulatora i relevantnih vlasti.
Naša digitalna platforma pojednostavljuje globalnu trgovinu za milione malih preduzeća, prodavnica i kompanija iz 190 zemalja i teritorija. Kao neko ko ima globalnu prisutnost na tržištima širom svijeta sa preko pet miliona korisnika, Payoneer u potpunosti poštuje zakone zemalja u kojima posluje. Sarađujemo sa mnogim bankama i smatramo ih dragocjenim partnerima u okviru naše mreže. Oni od nas dobijaju povezanost i globalna, prekogranična rješenja i ekspertizu koji im često nedostaju, naročito za MSP i tržišta u razvoju za koje smo specijalizovani.
Ipak, kompanija nema ambicije da posluje kao banka, već je ovdje da pruži podršku i osnaži lokalnu infrastrukturu globalnim rješenjima za plaćanja. Sa tim ciljem, registrovani smo kod Narodne banke Srbije kao internacionalna institucija elektronskog novca i nastavićemo da poslujemo u skladu sa svim lokalnim zakonima i propisima.
Payoneer u Srbiji ima hiljade korisnika. Većina njih su freelanceri i kompanije koje pružaju svoje usluge stranim klijentima: programerima, dizajnerima, prevodiocima itd. Istražujemo različite vrste poslovanja, a kako bismo zadovoljili potražnju lokalnih preduzetnika ove godine ćemo predstaviti još novih rješenja za outsourcing i e-trgovinu.
Također, kada je riječ o daljim planovima, kompanija će pored lokalnog Payoneer tima, proširiti i svoje marketinške aktivnosti. Već vodimo neke marketinške kampanje na srpskom i nastavićemo da radimo na lokalizaciji naših komunikacija. Vjerujem da će nam snažna rješenja koja imamo za naše korisnike, lokalni tim i lokalizovani marketing pomoći da nastavimo da rastemo na tržištu Jugoistočne Evrope, koje nam je od velike važnosti.