Facebook je bio glavni protivnik Appleovih novih pravila privatnosti, jer su vjerovatno pretpostavili da će iz ovog izaći kao najveći gubitnici, što se na kraju i dogodilo.
Apple je krajem aprila s iOS-om 14,5 značajno promijenio svoja pravila privatnosti, tako što su uveli strožiju kontrolu praćenja korisnika od strane aplikacija. Ta je promjena uveliko otežala Facebooku, Snapchatu, Twitteru, YouTubeu i ostalim društvenim platformama, plasiranje personaliziranih reklama.
Apple je promjenu pravila privatnosti najavio još u septembru prošle godine, no Mark Zuckerberg se tada pobunio, pa se odmah dalo naslutiti da će promjena štetno utjecati na mnogobrojne društvene platforme, što je sada potvrdilo i istraživanje The Financial Timesa.
Naime, Facebook, Snapchat, Twitter i YouTube, izgubili su oko 9,85 milijardi dolara prihoda zahvaljujući Appleovim pravilima privatnosti. Navodi se da je najveći gubitnik upravo Zuckerbergova kompanija, a velikim se gubicima može "pohvaliti" i Snapchat, koji nema desktop verziju, pa je njegovo oglašavanje najviše vezano za pametne telefone.
„Neke od platformi koje su bile najviše pogođeni Appleovim novim pravilima privatnosti – posebno Facebook – moraju ponovno izgraditi svoju infrastrukturu od nule“, rekao je za The Financial Times AdTech konzultant, Eric Seufert.
„Moje uvjerenje je da je za izgradnju nove infrastrukture potrebna najmanje jedna godina. Nove alate i programske okvire potrebno je razviti od nule i obimno testirati prije nego što se implementiraju velikom broju korisnika“, smatra Seufert.
Podsjećamo, iOS korisnici u svakom trenutku u meniju Settings/Privacy mogu provjeriti postavke praćenja i resetirati ranije dane dozvole aplikacijama te tako odabrati kome žele ili ne žele „prodati“ svoje podatke.