Bosna i Hercegovina uvrštena je na internet platformu Amazon krajem maja nakon što je revidirana lista dozvoljenih zemalja za registraciju prodavača, objavila je profesorica na Ekonomskom fakultetu UNSA Azra Zaimović.
“Proširenjem liste, prodavači iz ukupno 188 zemalja mogu nuditi proizvode u najvećoj online trgovini na svijetu. Interesantno, kompanija koja je svoju tržišnu vrijednost povećala za 70% u Covid-19 krizi tek sada dodaje čak 85 zemalja, i na taj način fundira svoj dalji rast. Zemlje pod sankcijama kao što su Kuba i Sjeverna Koreja ostale su van ove liste. Prodavači iz BiH ranije su mogli prodavati na Amazonu na način da osnuju svoje preduzeće u zemlji koja se nalazi na listi, što je stvaralo dodatne troškove i značajno otežavalo pristup tržištu. Ulazne barijere su sada otklonjene, te preduzetnici iz BiH mogu direktno kao fizička lica i/ili putem domaćih preduzeća nuditi svoje proizvode ili registrirati svoje trgovine na Amazonu. Prodaja se može započeti već sa Amazonovim korisničkim računom ili putem profesionalnog prodajnog računa. Prodavači mogu nuditi popularne proizvode koji već postoje na Amazonu, kreirati vlastiti brend (koji je u online okruženju važniji nego inače) ili kombinirati oboje”, navodi profesorica Zaimović.
Kaže da Amazon nudi brojne analize i jedna od analitika jeste i njihova lista najprodavanijih proizvoda koja se objavljuje svakih sat vremena.
“Činjenica da proizvodi iz BiH mogu jednostavno biti ponuđeni kupcima i isporučeni na njihova vrata u cijelom svijetu sigurno predstavlja određenu razvojnu šansu i priliku za domaće proizvođače. Međutim, ovo je prilika još više za preduzetnike i mlade osobe koji mogu kreirati svoje radno mjesto na globalnom tržištu uz relativno male investicije u početni kapital. Za olakšan iskorak domaćih preduzetnika na svjetsko online tržište, potrebne su jasne instrukcije poreskih tijela u BiH u vezi s poreznim tretmanom prekogranične internet trgovine i dobitaka”, navodi u objavi.
Profesorica je imala i poruku za studente s kojima je razgovarala na ovu temu prije nego što će BiH se naći na listi Amazona.
“Sigurna sam da će neki od vas uspjeti verificirati svoju umješnost prodaje na globalnom nivou, i na taj način osigurati dodatne prihode. Kvalitetna fotografija, jasan opis proizvoda, ulaganje u marketing, te pozitivne recenzije korisnika trebaju osigurati put do kupaca koji očekuju vrijednost za novac”, navodi profesorica Zaimović.